A A A K K K
для людей з порушеннями зору
"Інклюзивно-ресурсний центр" Солотвинської селищної ради

Кабінет практичного психолога

Мацола Наталія Сергіївна

Посада: практичний психолог

Освіта: повна вища (практичний психолог)

«Діти відразу і невимушено освоюються зі щастям, бо вони самі по природі своїй – радість і щастя» (В.М. Гюго)

    Уся діяльність практичного психолога ІРЦ спрямована на розвиток дитини з особливими потребами, організацію комфортного середовища для неї та базується на основі Конституції України, Конвенції ООН “Про права дитини”, Конвенції “Про права осіб з інвалідністю”, Загальної декларації прав людини, Етичного кодексу психолога, законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, “Про дошкільну освіту”, “Про охорону дитинства”, а також відповідно до “Положення про інклюзивно-ресурсний центр” від 12 липня 2018 №545, “Положення про психологічну службу системи освітян України” від 31 липня 2018 року за №885/32337 та наказу МОН України від 08.08.2017 №1127 “Про затвердження плану заходів Міністерства освіти і науки України щодо розвитку психологічної служби системи освітян України на період до 2020 року” та з урахуванням таких принципів роботи ІРЦ, як:

• повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей;

• недопущення дискримінації та порушення прав дитини;

• конфіденційність;

• доступність освітніх послуг з раннього віку;

• міжвідомча співпраця.

Основними напрямами роботи є:

1. Здійснення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини (когнітивної та емоційно-вольової сфери) з метою визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага, виявлення здатності до вольового зусилля, схильностей до девіантної поведінки та встановлення наявності у дитини особливих освітніх потреб.

2. Психологічний супровід та надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами.

3. Участь в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, а також психолого-педагогічних комісіях спеціальних закладів загальної середньої освіти з метою моніторингу динаміки розвитку дитини.

4. Методологічна та консультативна допомога батькам/законним представникам.

5. Консультування педпрацівників з питань організації інклюзивного навчання, роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

6. Просвітницька діяльність та міжвідомча співпраця.

    Одним із головних напрямів діяльності є надання корекційно-розвиткових послуг та психолого-педагогічний супровід, що здійснюються з метою відновлення цілісності особистості, балансу психодинамічних сил, гармонізації внутрішнього світу та модифікації поведінки. Дитина обов'язково має отримувати задоволення від корекційних занять, що забезпечується завдяки використанню у роботі психолога інтерактиву та сучасних технологій, створення ситуацій досягнення успіху, застосування емпатії, «активного слухання», а також безоціночного ставлення та безумовної поваги і любові до світу дитини. Для кожної дитини, що отримує корекційно-розвиткові послуги в ІРЦ складаються спеціальні програми на основі розробок МОН та з урахуванням індивідуальних особливостей. Наприклад, якщо недостатня сформованість окремої психічної функції зумовлена локальним пошкодженням кори головного мозку, то для відновлення цієї функції необхідно "обійти ушкоджену ділянку", сформувати необхідні операції іншим шляхом, з опорою на збережені психічні процеси.

Психодіагностика

Практичний психолог володіє досить великим набором психодіагностичних засобів та методик. Їх мета – визначити об'єктивний стан розвитку дитини, а також оцінити рівень сформованості тих чи інших психічних процесів (пам'яті, уваги, мислення і т.д.).

  Практичний психолог інклюзивно-ресурсного центру в своїй роботі використовує різнопланові стандартизовані методики:

  • WISC-IV (застосовується для оцінки здібностей та потенціалу дитини (наявний інтелект), а також набутих знань і навичок);
  • LEITER-3 (застосовується для оцінки невербального інтелекту);
  • CASD (застосовується для швидкої діагностики без урахування вікової категорії, рівня розумового розвитку або ступенів розладу аутистичного спектру);
  • PEP-3 (оцінює поведінкові прояви та здібності дітей);
  • CONNERS-3 (застосовується для оцінки синдрому дефіциту уваги і гіперактивності та найбільш поширених супутніх проблем і розладів у дітей та підлітків та ін.).

 А  також проективні та малюнкові тести, сюжетно-рольові  ігри та моделювання ситуацій комунікації.

 

 

 

Стойка Наталія Володимирівна
Посада: практичний психолог
Освіта: повна вища (практичний психолог)


"Дитина потребує вашої любові найбільше саме тоді,

коли вона менше всього її заслуговує". Ерма Бомбек



Дотримання кожним практичним психологом ІРЦ професійної етики є надзвичайно важливим у роботі фахівців з дітьми з ООП, а також їхніми батьками та педагогами закладів загальної середньої освіти, які працюють з такими школярами, оскільки практичний психолог ІРЦ перебуває в особливому правовому становищі і виконує специфічні функції, не властиві іншим категоріям працівників. У своїй роботі практичний психолог керується перш за все Етичним кодексом психолога, який включає в себе наступні сім розділів:
1. Відповідальність.
2. Компетентність.
3. Захист прав клієнта.
4. Конфіденційність.
5. Етичні правила психологічних досліджень.
6. Кваліфікована пропаганда в психології.
7. Професійна кооперація.


Практичний психолог інклюзивно-ресурсного центру реалізовує свою професійну діяльність з урахуванням таких принципів, як:

  • повага та прийняття індивідуальних особливостей дитини;
  • дотримання інтересів дитини;
  • недопущення дискримінації та порушення прав дитини;
  • дотримання конфіденційності (як приватності, довірливості);
  • забезпечення доступності освітніх послуг із раннього віку (1-3 роки);
  • міжвідомчої співпраці (активної взаємодії).
Дата: від до Скинути

Корекційно-розвиткові послуги в умовах військового стану

Реалізація «ланцюжка» підтримки, розвитку та соціалізації дітей з особливими освітніми потребами: батьки- заклад освіти- інклюзивно- ресурсний центр. Проведення корекційно- розвиткових занять з дітьми фахівцями ІРЦ спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості, їх пізнавальної діяльності, емоційно- вольової сфери та мовлення.

15:50 09.05.2022

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень