Кабінет практичного психолога

Мацола Наталія Сергіївна
Посада: практичний психолог
Освіта: повна вища (практичний психолог)
«Діти відразу і невимушено освоюються зі щастям, бо вони самі по природі своїй – радість і щастя» (В.М. Гюго)
Уся діяльність практичного психолога ІРЦ спрямована на розвиток дитини з особливими потребами, організацію комфортного середовища для неї та базується на основі Конституції України, Конвенції ООН “Про права дитини”, Конвенції “Про права осіб з інвалідністю”, Загальної декларації прав людини, Етичного кодексу психолога, законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, “Про дошкільну освіту”, “Про охорону дитинства”, а також відповідно до “Положення про інклюзивно-ресурсний центр” від 12 липня 2018 №545, “Положення про психологічну службу системи освітян України” від 31 липня 2018 року за №885/32337 та наказу МОН України від 08.08.2017 №1127 “Про затвердження плану заходів Міністерства освіти і науки України щодо розвитку психологічної служби системи освітян України на період до 2020 року” та з урахуванням таких принципів роботи ІРЦ, як:
• повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей;
• недопущення дискримінації та порушення прав дитини;
• конфіденційність;
• доступність освітніх послуг з раннього віку;
• міжвідомча співпраця.
Основними напрямами роботи є:
1. Здійснення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини (когнітивної та емоційно-вольової сфери) з метою визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага, виявлення здатності до вольового зусилля, схильностей до девіантної поведінки та встановлення наявності у дитини особливих освітніх потреб.
2. Психологічний супровід та надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами.
3. Участь в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, а також психолого-педагогічних комісіях спеціальних закладів загальної середньої освіти з метою моніторингу динаміки розвитку дитини.
4. Методологічна та консультативна допомога батькам/законним представникам.
5. Консультування педпрацівників з питань організації інклюзивного навчання, роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
6. Просвітницька діяльність та міжвідомча співпраця.
Одним із головних напрямів діяльності є надання корекційно-розвиткових послуг та психолого-педагогічний супровід, що здійснюються з метою відновлення цілісності особистості, балансу психодинамічних сил, гармонізації внутрішнього світу та модифікації поведінки. Дитина обов'язково має отримувати задоволення від корекційних занять, що забезпечується завдяки використанню у роботі психолога інтерактиву та сучасних технологій, створення ситуацій досягнення успіху, застосування емпатії, «активного слухання», а також безоціночного ставлення та безумовної поваги і любові до світу дитини. Для кожної дитини, що отримує корекційно-розвиткові послуги в ІРЦ складаються спеціальні програми на основі розробок МОН та з урахуванням індивідуальних особливостей. Наприклад, якщо недостатня сформованість окремої психічної функції зумовлена локальним пошкодженням кори головного мозку, то для відновлення цієї функції необхідно "обійти ушкоджену ділянку", сформувати необхідні операції іншим шляхом, з опорою на збережені психічні процеси.
Психодіагностика
Практичний психолог володіє досить великим набором психодіагностичних засобів та методик. Їх мета – визначити об'єктивний стан розвитку дитини, а також оцінити рівень сформованості тих чи інших психічних процесів (пам'яті, уваги, мислення і т.д.).
Практичний психолог інклюзивно-ресурсного центру в своїй роботі використовує різнопланові стандартизовані методики:
- WISC-IV (застосовується для оцінки здібностей та потенціалу дитини (наявний інтелект), а також набутих знань і навичок);
- LEITER-3 (застосовується для оцінки невербального інтелекту);
- CASD (застосовується для швидкої діагностики без урахування вікової категорії, рівня розумового розвитку або ступенів розладу аутистичного спектру);
- PEP-3 (оцінює поведінкові прояви та здібності дітей);
- CONNERS-3 (застосовується для оцінки синдрому дефіциту уваги і гіперактивності та найбільш поширених супутніх проблем і розладів у дітей та підлітків та ін.).
А також проективні та малюнкові тести, сюжетно-рольові ігри та моделювання ситуацій комунікації.

Стойка Наталія Володимирівна
Посада: практичний психолог
Освіта: повна вища (практичний психолог)
"Дитина потребує вашої любові найбільше саме тоді,
коли вона менше всього її заслуговує". Ерма Бомбек
Дотримання кожним практичним психологом ІРЦ професійної етики є надзвичайно важливим у роботі фахівців з дітьми з ООП, а також їхніми батьками та педагогами закладів загальної середньої освіти, які працюють з такими школярами, оскільки практичний психолог ІРЦ перебуває в особливому правовому становищі і виконує специфічні функції, не властиві іншим категоріям працівників. У своїй роботі практичний психолог керується перш за все Етичним кодексом психолога, який включає в себе наступні сім розділів:
1. Відповідальність.
2. Компетентність.
3. Захист прав клієнта.
4. Конфіденційність.
5. Етичні правила психологічних досліджень.
6. Кваліфікована пропаганда в психології.
7. Професійна кооперація.
Практичний психолог інклюзивно-ресурсного центру реалізовує свою професійну діяльність з урахуванням таких принципів, як:
- повага та прийняття індивідуальних особливостей дитини;
- дотримання інтересів дитини;
- недопущення дискримінації та порушення прав дитини;
- дотримання конфіденційності (як приватності, довірливості);
- забезпечення доступності освітніх послуг із раннього віку (1-3 роки);
- міжвідомчої співпраці (активної взаємодії).
Корекційно-розвиткові послуги в умовах військового стану
Реалізація «ланцюжка» підтримки, розвитку та соціалізації дітей з особливими освітніми потребами: батьки- заклад освіти- інклюзивно- ресурсний центр. Проведення корекційно- розвиткових занять з дітьми фахівцями ІРЦ спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості, їх пізнавальної діяльності, емоційно- вольової сфери та мовлення.
15:50 09.05.2022