Батькам дитини з розладами аутичного спектру
13:36 07.09.2022
Токарська Людмила Олексіївна
Посада: фахівець ІРЦ (вчитель-дефектолог)
Освіта: Повна вища ( корекційна освіта, олігофренопедагог, логопед, вчитель дітей з вадами розумового розвитку)
Учитель-дефектолог (олігофренопедагог) – спеціалізується на роботі з дітьми, що мають відхилення у своєму розвитку. Звичайно, не всі діти мають потребу дефектолога. Однак, дітям з інтелектуальними порушеннями, затримкою психічного, психомоторного і сенсорного розвитку, дітям з розладами аутистичного спектра, з синдромом Дауна дефектолог просто необхідний.
Дефектолог виконує такі функції:
- проводить глибоке і всебічне обстеження особливостей розвитку кожної дитини, веде роботу, спрямовану на компенсацію і корекцію недоліків розвитку дітей;
- розвиває основні психічні процеси у дітей (сприйняття, увага, пам’ять, мислення);
- розвиває навички спілкування і мовну діяльність дітей;
- веде консультування батьків, під час якого вони вчаться необхідних прийомів навчання і виховання своєї дитини;
- найголовніше завдання дефектолога – це допомогти дитині з особливими потребами (обмеженими можливостями) соціалізуватися, навчитися жити зі своєю особливістю, зрозуміти і прийняти себе.
Вчитель-дефектолог (корекційний педагог) планує і здійснює освітню, виховну, корекційну, компенсаційну, реабілітаційну роботу з дітьми, які мають порушення у розумовому розвитку; забезпечує умови для засвоєння ними відповідних навчальних та компенсаційно-корекційних програм з урахуванням порушень, вікових індивідуальних особливостей дітей, сприяє їх соціальній реабілітації та адаптації, профорієнтації. Корекційний педагог вивчає і фіксує динаміку розвитку дітей, виробляє оптимальну педагогічну стратегію, проектує шляхи навчання, виховання, реабілітації та соціальної адаптації кожної дитини, обирає ефективні форми, методи, засоби навчально-виховного, корекційно-реабілітаційного процесу.
Основні напрями корекційної роботи вчителя-дефектолога:
- встановлення емоційного контакту;
- сенсорний розвиток;
- формування уявлень про оточуючий світ;
- розвиток мовлення, комунікативних навичок;
- формування навичок орієнтування у просторі;
- формування елементарних математичних уявлень (логіко-математичний розвиток – для дітей шкільного віку);
- корекція пізнавальної діяльності.
Батькам потрібно пам'ятати, що більшу частину часу дитина проводить не в дитячому садку, школі, а в родині. Тому лише заняття дефектолога з дитиною не дадуть такого результату, який можна отримати при тривалій і цілеспрямованій роботі спеціалістів разом з батьками.
Інтерективна підлога дітям нагадує магічний килим, це система яка реагує на будь які рухи та жести людини. Це наче жива підлога. Призначена система Інтерактивна підлога для розвитку дітей різного віку, в дошкільних та середніх навчальних закладах.
Обладнання кабінету вчителя-дефектолога
Дидактичні ігри – формують у дитини потребу в знаннях, зацікавленості до того, що може стати їх новим джерелом, удосконалюють пізнавальні уміння і навички. Дидактичні ігри, ігрові заняття і прийоми підвищують ефективність сприймання дітьми навчального матеріалу, урізноманітнюють їхню навчальну діяльність, вносять у неї елемент цікавості.
Пазли, вкладиші, шнурівки. Розвивають дрібну моторику, сенсорні навички, вміння розрізняти кольори. Куточок Монтессорі.Методика Монтессорі розвиває у дітях посидючість, увагу, дрібну моторику, логічне мислення, а головне – цікавість до всього нового.
Книги, розмальовки та творчі завдання для діток. Розвивають дрібну моторику, уяву, мислення, увагу.
Розвиваючі іграшки для творчості та розвитку логічного мислення, зв'язного мовлення, дрібної моторики.
Батькам дитини з розладами аутичного спектру
13:36 07.09.2022
1 червня Міжнародний день захисту дітей
14:56 01.06.2022
Як заспокоїти дитину під час війни. Поради для батьків.
08:48 07.04.2022
Корекційні вправи та ігри для дітей з ООП від вчителя-дефектолога
Вправи для розвитку моторики і уваги.17:29 30.03.2022