A A A K K K
для людей з порушеннями зору
"Інклюзивно-ресурсний центр" Солотвинської селищної ради

2 квітня- Всесвітній день поширення інформації про АУТИЗМ

Дата: 02.04.2022 11:37
Кількість переглядів: 67

 Щорічно 2 квітня відзначається Всесвітній день поширення інформації про проблему аутизму.  Цей День був встановлений резолюцією 62/139 Генеральної Асамблеї ООН від 18 грудня 2007 року, в якій вказується на необхідність забезпечення дітям і дорослим з аутизмом “можливості жити повним і змістовним життям”.

 Аутизм – таке порушення розвитку, при якому відзначаються труднощі у формуванні соціальних контактів із зовнішнім світом та іншою людиною й позначає цілий комплекс психічних та поведінкових розладів.

Перші ознаки аутизму, зазвичай, проявляються  у дітей до 3-х років і якщо батьки та лікарі їх вчасно помітять, то такій людині можна допомогти втримати зв`язок зі світом.

Батькам радять консультуватися із фахівцями, якщо:

  • дитина слабо реагує на світло;
  • різко реагує на голосні звуки;
  • зациклюється на одній іграшці;
  • тривалий час повторює один і той самий рух;
  • довго не починає говорити;
  • в більш старшому віці аутичні діти здаються відчуженими, байдужими до навколишнього;
  • відмовляються від колективної гри.

Аутизм не завжди супроводжується зниженням інтелекту, дуже часто такі люди проявляють гарні, а подекуди й виняткові здібності у певних сферах: володіють абсолютним музичним слухом, відмінно грають у шахи, малюють, рахують, тощо.

Батьки аутичних дітей повинні пам`ятати, що чим раніше буде надана дитині допомога – своєчасна діагностика та корекційне втручання, тим більше шансів у дитини бути адаптованою до життя у дорослому віці.

Тому, якщо батьків щось насторожує в поведінці дітей, необхідно звернутися за допомогою до фахівців, які дадуть відповідні рекомендації та при необхідності визначать умови виховання й навчання дитини, щоб допомогти їй.

Працюючи з «особливими» дітьми, фахівці та батьки спільними зусиллями можуть розвинути їх уяву, здібності, навчити ефективним способам спілкування та взаємодії з навколишнім світом.

Майже кожній дитині з аутистичним  спектром потрібен логопед. Це може здатися дивним, так як багато дітей з аутизмом або зовсім не говорять або розмовляють дуже добре(високо функціональний аутизм)

        Логопедична робота з дітьми з аутизмом, повинна проходити наступним чином:

1) В логопедичній роботі має бути адаптаційній період, в ході якого вивчається анамнез, складається мовленнєва карта, і проводиться спостереження за вільною поведінкою дитини. 

2) Дуже важливо встановити емоційний зв'язок з дитиною. Не можна бути активним и голосно розмовляти.

3) В кабінеті не може бути предметів, які відволікали б дитину, також слід пам’ятати про безпеку, так як деякі діти досить імпульсивні, агресивні.

4) Програма по корекції мовлення розробляється сумісно з усіма спеціалістами, які будуть працювати з дітьми.

5) Також постає питання щодо логопедичного масажу.

6) Логопедична робота по корекції мовленнєвого розвитку має бути послідовною, інколи досить затяжною.

Аутизм – це не вирок, це всього діагноз, своєчасне визначення якого в більшості випадків допомагає вчасно розпочати процеси реабілітації та адаптації.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень