A A A K K K
для людей з порушеннями зору
"Інклюзивно-ресурсний центр" Солотвинської селищної ради

Кабінет практичного психолога

 

Штефура Іляна Іванівна

Посада:  фахівець ІРЦ (практичний психолог)

Освіта: повна вища (практичний психолог)

«Діти відразу і невимушено освоюються зі щастям, бо вони самі по природі своїй – радість і щастя» (В.М. Гюго)

    Уся діяльність практичного психолога ІРЦ спрямована на розвиток дитини з особливими потребами, організацію комфортного середовища для неї та базується на основі Конституції України, Конвенції ООН “Про права дитини”, Конвенції “Про права осіб з інвалідністю”, Загальної декларації прав людини, Етичного кодексу психолога, законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, “Про дошкільну освіту”, “Про охорону дитинства”, а також відповідно до “Положення про інклюзивно-ресурсний центр” від 12 липня 2018 №545, “Положення про психологічну службу системи освітян України” від 31 липня 2018 року за №885/32337 та наказу МОН України від 08.08.2017 №1127 “Про затвердження плану заходів Міністерства освіти і науки України щодо розвитку психологічної служби системи освітян України на період до 2020 року” та з урахуванням таких принципів роботи ІРЦ, як:

• повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей;

• недопущення дискримінації та порушення прав дитини;

• конфіденційність;

• доступність освітніх послуг з раннього віку;

• міжвідомча співпраця.

Основними напрямами роботи є:

1. Здійснення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини (когнітивної та емоційно-вольової сфери) з метою визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага, виявлення здатності до вольового зусилля, схильностей до девіантної поведінки та встановлення наявності у дитини особливих освітніх потреб.

2. Психологічний супровід та надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами.

3. Участь в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, а також психолого-педагогічних комісіях спеціальних закладів загальної середньої освіти з метою моніторингу динаміки розвитку дитини.

4. Методологічна та консультативна допомога батькам/законним представникам.

5. Консультування педпрацівників з питань організації інклюзивного навчання, роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

6. Просвітницька діяльність та міжвідомча співпраця.

    Одним із головних напрямів діяльності є надання корекційно-розвиткових послуг та психолого-педагогічний супровід, що здійснюються з метою відновлення цілісності особистості, балансу психодинамічних сил, гармонізації внутрішнього світу та модифікації поведінки. Дитина обов'язково має отримувати задоволення від корекційних занять, що забезпечується завдяки використанню у роботі психолога інтерактиву та сучасних технологій, створення ситуацій досягнення успіху, застосування емпатії, «активного слухання», а також безоціночного ставлення та безумовної поваги і любові до світу дитини. Для кожної дитини, що отримує корекційно-розвиткові послуги в ІРЦ складаються спеціальні програми на основі розробок МОН та з урахуванням індивідуальних особливостей. Наприклад, якщо недостатня сформованість окремої психічної функції зумовлена локальним пошкодженням кори головного мозку, то для відновлення цієї функції необхідно "обійти ушкоджену ділянку", сформувати необхідні операції іншим шляхом, з опорою на збережені психічні процеси.

Психодіагностика

Практичний психолог володіє досить великим набором психодіагностичних засобів та методик. Їх мета – визначити об'єктивний стан розвитку дитини, а також оцінити рівень сформованості тих чи інших психічних процесів (пам'яті, уваги, мислення і т.д.).

Комплексну психологічну оцінку розвитку дитини з ООП в нашому ІРЦ  проводить психолог  Мацола Наталія Сергіївна за допомогою  Leiter-3 (Міжнародна шкала продуктивності Лейтера) — методика, що дозволяє оцінити невербальний інтелект і функціонування нейропсихологічних процесів, що лежать в його основі.
• актуальність Leiter-3 зумовлена об'єктивністю його оцінки рівня інтелекту дитини з РАС, що важливо для складання коректної навчальної програми, проведення ефективних занять, складання максимально актуальних програм розвитку при чому для дітей різного віку і з абсолютно різними особливостями розвитку;
• окрім невербального інтелекту і когнітивних здібностей, тест оцінює також увагу, пам’ять та нейропсихологічні особливості нормотипових дітей, підлітків і дорослих. Тест Leiter-3 за рахунок невербальної форми, однаково працює як зі звичайними дітьми, так і з порушеннями слуху, а також різними розладами мови;
• невербальний формат тесту дозволяє використовувати його для діагностики людей, у яких українська/російська мова не є рідною;
• на відміну від інших тестів IQ, Leiter-3 оцінює здібності та потенціал людини (текучий інтелект), а не його знання (кристалізований інтелект), що відповідає найпередовішим поглядам на IQ і принципи його оцінювання;
• показники зростання дозволяють спрогнозувати прогрес розвитку, а також оцінити ефективність навчальних і розвиваючих програм або корекційних занять;
• для роботи з дітьми та людьми з особливими потребами (вік від 3 до 75 років) використовуються матеріали та завдання різного рівня;
• завдяки ігровому формату утримується інтерес протягом усього тесту;
• окрім того, тест Leiter-3 включений в клінічний протокол МОЗ України.

 

 

Стойка Наталія Володимирівна
Посада:  фахівець ІРЦ (практичний психолог)
Освіта: повна вища (практичний психолог)


"Дитина потребує вашої любові найбільше саме тоді,

коли вона менше всього її заслуговує". Ерма Бомбек



Дотримання кожним практичним психологом ІРЦ професійної етики є надзвичайно важливим у роботі фахівців з дітьми з ООП, а також їхніми батьками та педагогами закладів загальної середньої освіти, які працюють з такими школярами, оскільки практичний психолог ІРЦ перебуває в особливому правовому становищі і виконує специфічні функції, не властиві іншим категоріям працівників. У своїй роботі практичний психолог керується перш за все Етичним кодексом психолога, який включає в себе наступні сім розділів:
1. Відповідальність.
2. Компетентність.
3. Захист прав клієнта.
4. Конфіденційність.
5. Етичні правила психологічних досліджень.
6. Кваліфікована пропаганда в психології.
7. Професійна кооперація.


Практичний психолог інклюзивно-ресурсного центру реалізовує свою професійну діяльність з урахуванням таких принципів, як:

  • повага та прийняття індивідуальних особливостей дитини;
  • дотримання інтересів дитини;
  • недопущення дискримінації та порушення прав дитини;
  • дотримання конфіденційності (як приватності, довірливості);
  • забезпечення доступності освітніх послуг із раннього віку (1-3 роки);
  • міжвідомчої співпраці (активної взаємодії).

 

 

Говорова Ольга Володимирівна

Посада: фахівець ІРЦ (практичний психолог)

Освіта: повна вища (практичний психолог)

Комплексна психолого-педагогічна оцінка розвитку  в нашому ІРЦ виконується
психологом, Говоровою Ольгою Володимирівною, за допомогою WISC-IV (Шкала
інтелекту Векслера для дітей — IV) — стандартизована методика для вимірювання
інтелекту у дітей віком від 6 до 16 років.

 

Особливості та переваги WISC-IV:
 Оцінює здібності та потенціал людини (текучий інтелект), а також набуті знання і навички
(кристалізований інтелект).
 Вимірює вербальний інтелект, сприйняття і мислення, швидкість обробки інформації, робочу
пам’ять.
 Діагностує як інтелектуальні порушення, так і обдарованість.
 Використовується не тільки в якості тесту інтелекту, але і як клінічний інструмент і основа для
побудови програм роботи з дитиною.
 Підходить як групі норми, так і групі патології (розлади навчання, РДУГ, легкі та помірні
інтелектуальні порушення).
 Тест можна проводити навіть якщо дитина не вміє читати і писати, має легкі логопедичні
проблеми (не вимовляє якісь звуки).
Ви отримуєте набагато більше, ніж просто визначення балів IQ, а саме:
 результати об’єктивного оцінювання інтелекту й оцінку його відповідальності віковим
нормативам, а не суб’єктивній оцінці психолога, батьків, вчителів.
 тест надає ґрунтовну інформацію щодо пізнавальних здібностей дитини й особливостей
її когнітивних функцій.
 демонстрацію відмінностей між інтелектуальним функціонуванням дитини і шкільною
успішністю.
 рекомендації психологічного характеру, складені на основі даних про слабкі і сильні сторони
пізнавальної сфери дитини, а також напрямок для розвитку і зростання.
 тест може допомогти школам створювати для учнів відповідні умови для навчання і складати
індивідуальні плани роботи.

 

Напрямки роботи практичного психолога інклюзивно-ресурсного центру

 

  1. Проведення комплексної оцінки з метою визначення ООП дитини,в тому числі коефіцієнту його інтелекту; 
  2. Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота – усунення відхилень у психофізичному та інтелектуальному розвитку і поведінці, подолання різних форм девіантної поведінки, формування соціально корисної життєвої перспективи; 
  3. Забезпечення емоційного благополуччя та максимально можливий розвиток дитини с урахуванням усіх індивідуальних та вікових особливостей дитини; 
  4. Надання консультативної допомоги, психологічної просвіти дітям, їх батькам, педагогам.

 

                                       Білецький Чипріян Дорінович

                                 Посада:  фахівець ІРЦ (практичний психолог)

                                              Освіта: повна вища (практичний психолог)

                                                                                                                                   

Я не те, що сталося зі мною, я те, ким я хочу стати

Карл Густав Юнг

 

Консультування батьків та сімейне консультування дуже важливі для прогресу дітей з ООП, тому практичному психологу випадає обов’язок:

Ø  Надати батькам консультативно-психологічну допомогу у формуванні позитивної мотивації розвитку, щоб краще розуміти особистість та освітні потреби своїх дітей.

Ø  Допомогти зрозуміти причини наявних труднощів та зорієнтуватися у методах корекційної допомоги дитині.

Ø  Надати методичну допомогу щодо організації додаткової роботи з дитиною вдомавизначити окремі психолого-педагогічні рекомендації для проведення занять, корекції поведінки.

 

У своїй роботі практичний психолог використовує різні методи роботи, а саме інтерактивну систему.

Інтерактивна система - сучасна «жива» смарт-підлога, що реагує на кожен рух, — цікава розвага для кожного школяра. Жодна дитина не залишиться байдужою та не стоятиме осторонь. І завдання психолога: повною мірою використати всі можливості технічної новинки.

Що являє собою така підлога?

Одна з важливих функцій такої інтерактивної поверхні: розважати малюків у перервах між заняттями, допомогти їм розслабитися та переключитися, спонукати до активного руху. Але використовувати її можна не лише для розваг, а й для навчання. За допомогою спеціальних програм діти у формі гри непомітно для себе навчаються нового, соціалізуються, активно включаються в навчальний процес. Особливо корисна інтерактивна підлога при роботі з дітьми, що мають розлади аутистичного спектру — як альтернативний і дуже дієвий спосіб комунікації. 

Візуальні ефекти перетворюють підлогу на захопливе місце, що дозволяє проводити навчальну, реабілітаційну та розважальну роботу. Інтерактивна підлога дозволяє реалізувати: розвивальні, колекційні, виховні, оздоровчі завдання.

Реабілітація, освіта, розвиток і розваги - основні напрями в рамках яких інтерактивна підлога допомагає досягти поставлених цілей:


-стимулювати фізичну активність
-розвивати велику і дрібну моторику
-стабілізувати та поліпшувати психоемоційний стан
-розвивати пам'ять, уважність, комунікативні та інші корисні навички.

    

 

Дата: від до Скинути

Корекційно-розвиткові послуги в умовах військового стану

Реалізація «ланцюжка» підтримки, розвитку та соціалізації дітей з особливими освітніми потребами: батьки- заклад освіти- інклюзивно- ресурсний центр. Проведення корекційно- розвиткових занять з дітьми фахівцями ІРЦ спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості, їх пізнавальної діяльності, емоційно- вольової сфери та мовлення.

15:50 09.05.2022

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень