A A A K K K
для людей з порушеннями зору
"Інклюзивно-ресурсний центр" Солотвинської селищної ради

Корекційно-розвивальна робота, як складова інклюзивного навчання.

Дата: 04.05.2022 14:36
Кількість переглядів: 577

              

 

Корекційно-розвивальна робота - вагома складова інклюзивного навчання.

Відомо, що у дітей з проблемами розвитку наявні фізичні та (або) психічні порушення, які ведуть до відхилень у загальному розвитку. Залежно від характеру порушення, часу його виникнення та особливостей протікання одні недоліки можуть повністю усуватися, інші-тільки коригуватися, деякі - компенсуватися. Цей алгоритм діє як в умовах спеціальної освіти, так і в умовах інклюзії, але в останній акценти дещо зміщені.

Корекція (від лат. соггесtio - поліпшення, виправлення)

1) сукупність педагогічних та лікувальних засобів, спрямованих на поліпшення   та виправлення процесу розвитку особи;

2) виправлення окремих вад у дітей із психофізичними недоліками.

 Перше із тлумачень корекції - широко дефектологічне, друге - пов'язане з використанням терміну корекції у вузькому значенні («корекція вимови» - виправлення недоліків вимови дитини завдяки логопедичним засобам, «корекція зору» - застосування оптичних засобів для поліпшення зорової функції").

Компенсація (від лат. сотрепзаііо - урівноважування, зрівнювання) - відновлення недорозвинених чи порушених психічних функцій, використовуючи збережені чи перебудовуючи частково порушені функції. При компенсації психічних функцій можливе залучення в її реалізацію нових нервових структур, які раніше не брали в цьому участі. Такі структури функціонально об'єднуються на основі розв'язання спільних завдань.

У процесі організації корекційно-розвивальної роботи із дитиною з порушеннями психофізичного розвитку необхідно врахувати компенсаторні можливості організму, тобто ті позитивні зміни, що відбуваються у розвитку дитини загалом під впливом цілеспрямованого, організованого навчання. Тому цей вид роботи у педагогічній діяльності - основна й невід'ємна умова успішного «залучення» дитини до інклюзивного навчання.

 Корекційно-реабілітаційна робота охоплює конкретні напрямки роботи, зорієнтовані на поліпшення психофізичного розвитку та психолого-педагогічну допомогу в якісному засвоєнні навчального матеріалу. Однак засоби впливу варіюються залежно від виявлених показників психофізичного стану учня.

 Основними напрямками корекційної роботи є:

-розвиток рухової сфери;

-розвиток сенсорних функцій;

-розширення й уточнення уявлень про навколишнє середовище;

-корекція пізнавальної діяльності;

-корекція мовленнєвого розвитку;

-психокорекція емоційно-особистісного розвитку учня;

 

Удосконалення рухової сфери передбачає розвиток загальної та дрібної моторики, поліпшення координації рухів. Корекція порушень рухової сфери має відбуватися комплексно і систематично.

 Рухові уміння і навички складають основу ігрової, навчальної і трудової діяльності дитини. Корекційні завдання є надзвичайно важливими у комплексній реабілітації дітей з органічними ураженнями нервової системи.

 Завдання мають бути посильними для дитини і викликати задоволення від виконаної роботи.

Відео до роботи:    https://youtu.be/0nXCMOQ_WYo


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень