МЕТОДИ ТА ФОРМИ РОБОТИ З БАТЬКАМИ ФАХІВЦІВ ІРЦ
Основні напрямки співпраці з батьками:
-психолого-педагогічна просвіта батьків;
-залучення батьків в навчально-виховний процес;
-участь батьків в управлінні навчально-виховним процесом.
Основні форми взаємодії з батьками дітей /законними представниками дітей з ООП:
індивідуальна,
колективна,
групова робота.
ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА :
1.Анкетування - дозволяє виявити мікроклімат, в якому виховується дитина, вік батьків, освіту та інше.
2. Консультації, бесіди з батьками також можна
проводити під час відео конференцій, телефонних розмов, в групах в соціальних мережах. Консультації та бесіди проводяться з метою налагодження контакту з батьками, своєчасного надання потрібної допомоги. Така співпраця змушує батьків придивлятися до своїх дітей, замислюватися над тим,
як краще виховувати та навчати своїх дітей.
Під час спілкування з батьками педагог повинен
бути максимально тактичним. Ні в якому разі не можна соромити батьків, натякати на не виконання ними своїх батьківських обов’язків по відношенню до дитини.
Підхід повинен біти таким : перед педагогами
та батьками виникла спільна проблема. Що ми разом можемо зробити для її вирішення?
3. Письмове спілкування з батьками - писемна форма ,яка в сучасних умовах може здійснюватися за допомого соціальних мереж, електронної пошти. Педагог інформує
батьків про зміни в розкладі, про успіхи дитини.
Батьки звертаються з запитаннями, надсилають фото робіт їх дітей, можливо фото з заходів в яких дитина приймала участь.
4. Проведення спільних занять з дитиною, педагогом та батьками, метою яких є активне включення батьків в корекційний чи розвитковий процес. Під час занять батьки знайомляться з вимогами до навчання, бачать успіхи та проблеми своєї дитини, спільно шукають шляхи реалізації процесу навчання.
5.Демонстрація батькам фотографій та відеозапису фрагментів занять з метою спільного та більш детального аналізу
певних етапів навчання.
6.Домашнє відео як звіт батьків про роботу з дитиною в домашніх умовах.
ГРУПОВІ ТА КОЛЕКТИВНІ ФОРМИ РОБОТИ З БАТЬКАМИ:
1. Батьківські лекторії, практикуми, тренінги (онлайн формат). Ця форма спілкування допомагає батькам у формування педагогічних навичок під час виховання дітей, ефективному рішенню виникаючих педагогічних ситуацій, своєрідне тренування педагогічного мислення.
2. Обмін досвідом батьків з виховання дітей. Він може проходити у формі круглого столу з залученням батьків дітей з ООП.
3. Батьківські збори (онлайн) – найбільш універсальна форма взаємодії педагога з родинами задля підвищення рівня їх компетентності в питаннях виховання
та навчання дітей. Батьківські збори допомагають батькам відчути себе співучасником дуже важливого для
дитини процесу – соціалізації та навчання.
4. Спільне дозвілля. Якщо роздивитися можливість спільного дозвілля під час надання корекційно-розвиткові послуг, можна запропонувати спільний перегляд фільмів та
відеозапису передач з подальшим аналізом побаченого, запис спільних відеороликів (кожен учасник надсилає свій, потім монтується в одне ціле), спільні привітання з Днем Народження тощо.
5. Тематичні консультації . Теми консультацій батьки можуть запропонувати самі під час писемного опитування.
Можна проводити з використанням Скайпа, ZOOM та інших платформ.
6. Спільна участь батьків та дітей в різних конкурсах , проектах. Також з використанням різноманітних платформ.
Фахівець може запропонувати організувати онлайн виставку, галерею творчих робіт дітей (обов’язково з залученням дітей з ООП).
Батьки дітей з ООП можуть спілкуватися між собою та з фахівцями на сайті закладу.
Таким чином, всі індивідуальні, групові та колективні форми роботи з батьками дітей з ООП допомагають налагодити взаємодію фахівців з батьками/законними представниками дітей, покращити результативність корекційно-розвиткові послуг, підвищити ефективність
процесу виховання та навчання дітей з ООП, як в родині так і в навчальному закладі.