A A A K K K
для людей з порушеннями зору
"Інклюзивно-ресурсний центр" Солотвинської селищної ради

Методики діагностики за стандартами Всесвітньої психологічної асоціації

Дата: 11.05.2022 15:15
Кількість переглядів: 55

Методики діагностики за стандартами Всесвітньої психологічної асоціації

 

WISC-IV, LEITER-3, CONNERS-3, PEP- 3, САSD -

   -  методики для оцінки різних сфер розвитку дитини. 

Зазначені методики дозволяють знаходити об’єктивні фактори розвитку дитини, які впливають на її успішність у навчанні, зокрема:

 

-визначити сильні та слабкі сторони у розвитку дитини,

- спрямувати освітній процес таким чином, щоб кожна дитина змогла  максимально реалізувати свої здібності; 

- забезпечувати наступність у розвитку при зміні різних рівнів закладів освіти;

- досягти взаєморозуміння між закладами освіти, батьками та дітьми тощо; 

- результати оцінювання є основою для створення індивідуальної програми розвитку дитини та розроблення програмно-навчальних матеріалів для дітей з особливими освітніми потребами. 

 

PEP-3 ТА CASD
МЕТОДИКИ, НАПРАВЛЕНІ НА ВИЯВЛЕННЯ РОЗЛАДІВ АУТИЧНОГО

СПЕКТРА ТА ПОВ’ЯЗАНИХ ІЗ НИМ ПОРУШЕНЬ РОЗВИТКУ.

Цілі методик:

-визначення сильних і слабких сторін кожної дитини, які можуть бути враховані при складанні індивідуального плану навчання,

-оцінює поведінкові прояви та здібності дітей,

-збір інформації для підтвердження діагнозу,

-встановлення рівня розвитку/адаптації,

-симптоми вважаються як такі, що присутні, або відсутні,

-оцінка ефекту педагогічного та клінічного втручання,

-може застосовуватися дослідниками в  дослідженнях для відстеження зміни освітнього профілю дитини в часі, а також динаміки дезадаптивних форм поведінки.

 

 (РЕР-3) — МЕТОДИКА, ЩО ДОЗВОЛЯЄ ОЦІНИТИ СИЛЬНІ ТА

 СЛАБКІ СТОРОНИ ДИТИНИ, ХАРАКТЕРНИХ ДЛЯ РОЗЛАДІВ

 АУТИСТИЧНОГО СПЕКТРА ТА ПОВ’ЯЗАНИХ ІЗ НИМ ПОРУШЕНЬ РОЗВИТКУ.

-вік  від 2 до 7 років

-складається з 2 частин — опитувальник для батьків/опікунів (3 субтести), завдання в ігровій формі для дитини (10 субтестів)

-розроблено на допомогу вчителям/вихователям для визначення приналежності дитини до діагностичної групи (аутизм або інше ППР),

- складання для дитини освітньої програми.

 

ТЕСТ CASD (СКРИНІНГОВА ШКАЛА РОЗЛАДІВ АУТИСТИЧНОГО СПЕКТРУ) ПРОПОНУЄ ШВИДКИЙ І НАДІЙНИЙ МЕТОД ДІАГНОСТИКИ ДІТЕЙ З  уутизмом  БЕЗ УРАХУВАННЯ ВІКОВОЇ КАТЕГОРІЇ,

РІВНЯ РОЗУМОВОГО РОЗВИТКУ, АБО СТУПЕНЯ ПРОЯВУ ХВОРОБИ.АУТИЗМОМ                                                                    

-вік  діти і підлітки з 1 до 16 років

-складається з опитувальника для батьків/опікунів  має 30 пунктів (питань)

-охоплює 30 основних і супутніх симптомів аутизму, які розділені на шість груп:
 1.Проблеми з соціальною взаємодією
 2.Персеверації
 3.Соматосенсорні порушення
 4.Атипове спілкування і розвиток
 5.Настрій і його порушення
 6.Проблеми з увагою і безпекою

-виявляє дітей з аутизмом з достовірністю 99,5 %,  а також на 90 % збігається з діагнозом лікарів і думкою батьків.

 

WISC-IV
СТАНДАРТИЗОВАНА МЕТОДИКА ДЛЯ ВИМІРЮВАННЯ ІНТЕЛЕКТУ

У ДІТЕЙ

          -вік  від 6 до 16 років

       -складається з завдань в ігровій формі та запитань для дитини 15 субтестів

 

Особливості та переваги WISC-IV:

-результати об’єктивної оцінки інтелекту і його відповідність віковим нормативам, а не суб’єктивній оцінці психолога, батьків, вчителів,

-демонстрацію відмінностей між інтелектуальним функціонуванням дитини і шкільною успішністю,

- для дітей з особливими освітніми потребами (труднощі у навчанні, порушення когнітивного розвитку, СДУГ, легкі і помірні інтелектуальні порушення.

 

LEITER-3
МЕТОДИКА, ЩО ДОЗВОЛЯЄ ОЦІНИТИ НЕВЕРБАЛЬНИЙ ІНТЕЛЕКТ

-вік  від 3 до 75 років, також люди з обмеженими можливостями

-складається з 2 частин: когнітивної батареї (5 субтестів) вимірює IQ і батареї уваги / пам’яті (2 субтеста пам’яті і 2 субтеста уваги). 

Особливості та переваги Leiter-3 :

       -широкий діапазон складності питань, завдяки чому їм можна діагностувати як розумову          відсталість, так і обдарованість,

        - надає об’єктивну оцінку рівня інтелекту дитини, оскільки не потребує вербальних навичок та забезпечує оцінку IQ,

        -вимірює тільки текучий інтелект та має високу конкурентну валідність з іншими еталонами оцінки інтелекту,

- завдання варіюються відповідно до віку дітей та дорослих.

 

CONNERS-3
ЦЕ НАБІР ШКАЛ ДЛЯ ОЦІНКИ РОЗЛАДУ ДЕФІЦИТУ УВАГИ І ГІПЕРАКТИВНОСТІ (РДУГ) І ЙОГО НАЙБІЛЬШ ПОШИРЕНИХ СУПУТНІХ ПРОБЛЕМ І РОЗЛАДІВ У ДІТЕЙ ТА ПІДЛІТКІВ.

-вік  від 6 до 16 років

-складається з 3-х складових опитувальників:

 батьківський опитувальник — 110 питань;

 вчительський опитувальник — 115 питань;

 опитувальник дитини — 99 питань.

Особливості та переваги Conners-3:

      -оцінкою дітей і підлітків, яка враховує домашню, соціальну, і шкільну обстановку.

      -для ухвалення рішень в клінічному діагностуванні і для визначення придатності до навчання, 

      -при плануванні терапевтичного втручання і моніторингу.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень