Методики діагностики за стандартами Всесвітньої психологічної асоціації
Методики діагностики за стандартами Всесвітньої психологічної асоціації
WISC-IV, LEITER-3, CONNERS-3, PEP- 3, САSD -
- методики для оцінки різних сфер розвитку дитини.
Зазначені методики дозволяють знаходити об’єктивні фактори розвитку дитини, які впливають на її успішність у навчанні, зокрема:
-визначити сильні та слабкі сторони у розвитку дитини,
- спрямувати освітній процес таким чином, щоб кожна дитина змогла максимально реалізувати свої здібності;
- забезпечувати наступність у розвитку при зміні різних рівнів закладів освіти;
- досягти взаєморозуміння між закладами освіти, батьками та дітьми тощо;
- результати оцінювання є основою для створення індивідуальної програми розвитку дитини та розроблення програмно-навчальних матеріалів для дітей з особливими освітніми потребами.
PEP-3 ТА CASD
МЕТОДИКИ, НАПРАВЛЕНІ НА ВИЯВЛЕННЯ РОЗЛАДІВ АУТИЧНОГО
СПЕКТРА ТА ПОВ’ЯЗАНИХ ІЗ НИМ ПОРУШЕНЬ РОЗВИТКУ.
Цілі методик:
-визначення сильних і слабких сторін кожної дитини, які можуть бути враховані при складанні індивідуального плану навчання,
-оцінює поведінкові прояви та здібності дітей,
-збір інформації для підтвердження діагнозу,
-встановлення рівня розвитку/адаптації,
-симптоми вважаються як такі, що присутні, або відсутні,
-оцінка ефекту педагогічного та клінічного втручання,
-може застосовуватися дослідниками в дослідженнях для відстеження зміни освітнього профілю дитини в часі, а також динаміки дезадаптивних форм поведінки.
(РЕР-3) — МЕТОДИКА, ЩО ДОЗВОЛЯЄ ОЦІНИТИ СИЛЬНІ ТА
СЛАБКІ СТОРОНИ ДИТИНИ, ХАРАКТЕРНИХ ДЛЯ РОЗЛАДІВ
АУТИСТИЧНОГО СПЕКТРА ТА ПОВ’ЯЗАНИХ ІЗ НИМ ПОРУШЕНЬ РОЗВИТКУ.
-вік від 2 до 7 років
-складається з 2 частин — опитувальник для батьків/опікунів (3 субтести), завдання в ігровій формі для дитини (10 субтестів)
-розроблено на допомогу вчителям/вихователям для визначення приналежності дитини до діагностичної групи (аутизм або інше ППР),
- складання для дитини освітньої програми.
ТЕСТ CASD (СКРИНІНГОВА ШКАЛА РОЗЛАДІВ АУТИСТИЧНОГО СПЕКТРУ) ПРОПОНУЄ ШВИДКИЙ І НАДІЙНИЙ МЕТОД ДІАГНОСТИКИ ДІТЕЙ З уутизмом БЕЗ УРАХУВАННЯ ВІКОВОЇ КАТЕГОРІЇ,
РІВНЯ РОЗУМОВОГО РОЗВИТКУ, АБО СТУПЕНЯ ПРОЯВУ ХВОРОБИ.АУТИЗМОМ
-вік діти і підлітки з 1 до 16 років
-складається з опитувальника для батьків/опікунів має 30 пунктів (питань)
-охоплює 30 основних і супутніх симптомів аутизму, які розділені на шість груп:
1.Проблеми з соціальною взаємодією
2.Персеверації
3.Соматосенсорні порушення
4.Атипове спілкування і розвиток
5.Настрій і його порушення
6.Проблеми з увагою і безпекою
-виявляє дітей з аутизмом з достовірністю 99,5 %, а також на 90 % збігається з діагнозом лікарів і думкою батьків.
WISC-IV
СТАНДАРТИЗОВАНА МЕТОДИКА ДЛЯ ВИМІРЮВАННЯ ІНТЕЛЕКТУ
У ДІТЕЙ
-вік від 6 до 16 років
-складається з завдань в ігровій формі та запитань для дитини 15 субтестів
Особливості та переваги WISC-IV:
-результати об’єктивної оцінки інтелекту і його відповідність віковим нормативам, а не суб’єктивній оцінці психолога, батьків, вчителів,
-демонстрацію відмінностей між інтелектуальним функціонуванням дитини і шкільною успішністю,
- для дітей з особливими освітніми потребами (труднощі у навчанні, порушення когнітивного розвитку, СДУГ, легкі і помірні інтелектуальні порушення.
LEITER-3
МЕТОДИКА, ЩО ДОЗВОЛЯЄ ОЦІНИТИ НЕВЕРБАЛЬНИЙ ІНТЕЛЕКТ
-вік від 3 до 75 років, також люди з обмеженими можливостями
-складається з 2 частин: когнітивної батареї (5 субтестів) вимірює IQ і батареї уваги / пам’яті (2 субтеста пам’яті і 2 субтеста уваги).
Особливості та переваги Leiter-3 :
-широкий діапазон складності питань, завдяки чому їм можна діагностувати як розумову відсталість, так і обдарованість,
- надає об’єктивну оцінку рівня інтелекту дитини, оскільки не потребує вербальних навичок та забезпечує оцінку IQ,
-вимірює тільки текучий інтелект та має високу конкурентну валідність з іншими еталонами оцінки інтелекту,
- завдання варіюються відповідно до віку дітей та дорослих.
CONNERS-3
ЦЕ НАБІР ШКАЛ ДЛЯ ОЦІНКИ РОЗЛАДУ ДЕФІЦИТУ УВАГИ І ГІПЕРАКТИВНОСТІ (РДУГ) І ЙОГО НАЙБІЛЬШ ПОШИРЕНИХ СУПУТНІХ ПРОБЛЕМ І РОЗЛАДІВ У ДІТЕЙ ТА ПІДЛІТКІВ.
-вік від 6 до 16 років
-складається з 3-х складових опитувальників:
батьківський опитувальник — 110 питань;
вчительський опитувальник — 115 питань;
опитувальник дитини — 99 питань.
Особливості та переваги Conners-3:
-оцінкою дітей і підлітків, яка враховує домашню, соціальну, і шкільну обстановку.
-для ухвалення рішень в клінічному діагностуванні і для визначення придатності до навчання,
-при плануванні терапевтичного втручання і моніторингу.