A A A K K K
для людей з порушеннями зору
"Інклюзивно-ресурсний центр" Солотвинської селищної ради

Як оволодіти основними навичками дітям з ООП

Дата: 31.01.2025 15:18
Кількість переглядів: 75

У світі особливих потреб основними навичками називаються навички адаптивного життя, або самообслуговування.

Кожному потрібні певні навички, щоб просто прожити день. Навички, пов’язані з харчуванням, одягом та особистою гігієною, – абсолютні вимоги для всіх, хто бажає прожити навіть напівнезалежне життя.
Якщо у вашої дитини є деякі проблеми, їм може бути не просто «здобути» навички самообслуговування, як це роблять їхні однолітки, що розвиваються за віком. Але це не означає, що вони не можуть засвоїти більшість або навіть усі вміння при правильному підході до навчання.
Рекомендації:
Вчителі, терапевти та батьки розробили набір прийомів, які разом або окремо можуть бути дуже ефективними у навчанні життєвих навичок дітям з особливими потребами.

Аналіз завдань – це процес розбиття будь-якого завдання на його складові частини. Наприклад, чистка зубів включає пошук зубної щітки, зубної пасти та чашки, нанесення зубної пасти на щітку, чищення зубів, промивання, чищення щітки та ставлення предметів на своє місце, витирання рота та рук. Ось скільки по одинці потрібно вашій дитині засвоїти навичок, щоб ніби-то вивчити одну – чищення зубів.

Створення візуального посібника.  Багато батьків створюють наочні посібники, щоб допомогти своїм дітям з особливими потребами осмислити, запам’ятати та отримати ефективний спосіб, побудований із маленьких кроків, пов’язаних із виконанням завданням. Візуальний посібник може містити фотографії або картинки, вирізані чи намальвані, кожного кроку в процесі виконання. Їхня розташування має бути розміщене на видному місці для дитини, щоб вона бачила та згадувала як виконувати кожний наступний крок. З часом можна буде забирати по одній фотографії, стимулюючи дитину до відтворювання та самостійності.

Підказки та полегшення. Спочатку дитині з особливими потребами може знадобитися велика допомога в запам’ятовуванні та правильному виконанні кожного кроку завдання. Підказки можуть включати фізичну допомогу. Як тільки дітки почнуть потроху справлятися, батьки починають «зменшувати» підказки. Наприклад, батьки перестануть допомагати фізично, за допомогою своїх рук, а натомість надають лише усні підказки (“не забудьте промити зубну щітку”). Поступово почнуть зменшуватися навіть і словесні підказки. Коли підказки стають не потрібні, дитина вивчила завдання.
Багато дітей з особливими потребами є візуалами, і більшість з них добре навчаються через відео. Відеомоделі можна придбати, завантажити з Інтернету або створити для дитини самостійно. На відео має чітко бути видно, як виконується завдання. Також може бути корисно зробити відеоролик про свою дитину, щоб вона могла переглядати, вивчати та виявляти будь-які допущені помилки.

 

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень