A A A K K K
для людей з порушеннями зору
"Інклюзивно-ресурсний центр" Солотвинської селищної ради

Новини

Дата: від до Скинути

10 фактів про дітей та дорослих з аутистичним спектром

1. Аутизм – це один з видів інвалідності або обмежених можливостей здоров’я. Це означає, що у людини  відсутні якісь конкретні здібності, але, в цілому, він нітрохи не гірше за інших. Вона може бути дуже розумна і талановитп. У сучасній науці існують методи корекції аутизму. Ми звикли до того, що інвалідність, зазвичай, помітна – людина не може ходити, бачити, чи чути. При аутизмі ж людина виглядає зовсім звичайно, але її мозок працює не так, як у інших. Їй набагато складніше комунікувати з навколишнім світом – говорити, розуміти почуте від інших людей, спілкуватися і заводити друзів. 2. Людина з аутизмом бачить світ не так, як всі інші. Вона інакше сприймає практично все: звуки, кольори, запахи або дотик. Абсолютно звичайні для нас речі – наприклад, шум вулиці на задньому фоні, для аутиста можуть бути настільки сильними стимулами, як, наприклад, виття сирени. Людина з аутизмом може не переносити, коли до неї  торкаються. Або занадто сильно реагувати на запахи, які іншим здаються зовсім слабкими. Тому не треба дивуватися, якщо дитина з аутизмом злякалася різкого звуку, або якщо вона носить спеціальні навушники або темні окуляри – це може бути йому необхідно. З іншого боку, саме завдяки своїй особливій чутливості багато людей з аутизмом сприймають світ яскравішим, ніж інші. І це, наприклад, може виражатися в творчості. 3. Деякі діти з аутизмом не говорять, або говорять зовсім мало, але це не означає, що вони нічого не розуміють. Насправді вони все сприймають, але не можуть відреагувати на це словами. 4. У дітей з аутизмом, яким складно розмовляти, можуть бути свої способи спілкування. Вони, наприклад, показують на предмети рукою, використовують спеціальні жести (подібно глухонімим і слабочуючим), а також люди з аутизмом можуть спілкуватися спеціальними картками з картинками або надрукованими словами. Якщо людина спілкується не так, як ви звикли, це не означає, що вонк нерозумна. Можна проявити терпіння і зрозуміти, що йому потрібно. 5. Діти з аутизмом можуть робити дивні рухи або видавати незвичайні звуки. Наприклад, деякі аутисти постійно гойдаються вперед-назад, трясуть кистями рук, мотають головою або постукують ногами. Таких рухів не треба боятися. Багатьом такі рухи допомагають заспокоїтися або краще думати, а іноді дивні рухи руками означають, що людина просто щаслива. 6. Якщо деякі діти з аутизмом майже не говорять, то інші можуть розповідати без угаву про те, що їм цікаво. У дітей з аутизмом можуть бути абсолютно будь-які захоплення: поїзди, космос, тварини, листівки або комп’ютери. У всіх бувають улюблені теми, але у аутистів інтерес до чогось може бути просто безмежним. І якщо розмова перейшла на цю тему, і вам здається, що співрозмовник говорить занадто багато, то просто розкажіть йому про це – швидше за все, він просто не розуміє, що його головне захоплення вас не цікавить. 7. Ви помічали, що коли люди розмовляють, то вони мимоволі починають дивитися один на одного і заглядають один одному в очі? Людям з аутизмом такий погляд може здаватися страшним і неприємним. А деякі не здатні одночасно дивитися в очі своєму співрозмовнику і сприймати його мову. Тому, якщо людина з аутизмом на вас не дивиться, то це не означає, що він ображений, не хоче з вами спілкуватися або не чує вас. Можливо, він як раз дуже уважно вас слухає. 8. Людям з аутизмом буває дуже важко зрозуміти ваші почуття по виразу обличчя та іншим звичним нам ознакам. У розмові вони приділяють увагу лише словам, і часто розуміють ці слова буквально. Тому спілкуватися з аутистами краще максимально прямо – без жартів і потикань. Інакше вони можуть просто вас не зрозуміти. 9. Вам самим може бути складно зрозуміти, що відчуває людина з аутизмом. При аутизмі емоції зовсім по іншому виражаються  голосом або на обличчі. Але якщо у людини завмерлий вираз обличчя і монотонний голос, то це не означає, що він нічого не відчуває! Якщо ви не розумієте, як людина з аутизмом до чого-небудь відноситься, то просто запитайте його безпосередньо. 10. Іноді може здатися, що аутична людина зовсім не цікавиться іншими, але це не так. Аутистам, як і всім нам, важливі спілкування і друзі. Аутисти часто не знають, як почати спілкування, як завести знайомство, і, в підсумку, можуть просто здатися неввічливим, або навпаки – цураються своїх однолітків. Тому дуже здорово, якщо ви першими запропонуйте аутисту спілкування. І в його особі ви, швидше за все, зможете знайти людину, яка буде дуже цінувати вашу дружбу. Ну і головне, що потрібно пам’ятати – всі люди різні, і у кожного бувають свої «дивацтва», все залежить лише від того, що ми називаємо нормою. І якщо ми навчимося приймати тих, хто відрізняється від нас, наше життя стане яскравішим і багатшим.

14:18 28.01.2025

Комплексна психолого-педагогічна оцінка розвитку дитини з ООП: огляд важливих змін та оновлень

Організаційні засади Інклюзивно-ресурсний центр є установою, що утворюється з метою забезпечення права осіб із ООП на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти та інших закладах освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи (далі - комплексна оцінка) та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.

11:59 24.01.2025

Як розвинути рухливість артикуляційного апарату?

Недоліки звуковимови у дитини можуть виникати внаслідок слабкості м’язів язика, губ або через порушення координації рухів, що проявляється в невмінні виконувати язиком чи губами точні цілеспрямовані рухи. Недостатня рухливість органів мовлення: язика, губ, щелеп та м’якого піднебіння, тобто порушення рухливості цих органів (малорухливість) тягне за собою нечітку, гугняву (з носовим відтінком), шепеляву, змазану вимову різних звуків. Для того, щоб розвинути рухливість органів артикуляційного апарату, потрібно тренувати й укріпити м’язи щок та язика, обов’язково давати дитині жувати такі продукти, як: скоринки хліба, сухарики, сушені фрукти (чорнослив, курагу, ізюм), тверді фрукти (яблуко, груша), тверді овочі (морква, огірок), шматочки вареного м’яса. Починати цю роботу слід задовго то того, як дитина навчиться говорити. Важливе місце на шляху розвитку правильного мовлення повинна займати артикуляційна гімнастика. Проте гімнастика не повинна набридати дитині та спричинити її перевтомлення. Не слід також чекати, коли дитина піде до школи, а вже у дошкільному віці потрібно проводити її. Метою її є відпрацювання правильних, чітких рухів органів мовлення, необхідних для правильної вимови звуків. Для покращення звуковимови потрібно щоденно проводити артикуляційні вправи. Наприклад, корисно 2 рази на день виконувати по 5-7 раз кожну з таких вправ: «Корівка» – імітувати жування корови, роблячи кругові рухи нижньою щелепою спочатку праворуч, а потім ліворуч. Рахунок : 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10. «Кулька» – надути щоки та повільно їх здути. «Кулька тріснула» – надути щоки та здути їх ударом долонь. «Пухкенькі щічки» – рот закритий, руками почергово пощипувати кожну щоку. «Горішок» – рот розкритий, кінчиком язика почергово випинати кожну щоку. Для рухливості губ: «Усмішка – трубочка» – посміхнутися, старанно розтягуючи губи, а згодом витягнути їх вперед трубочкою. «Старенька бабуся» – закусити обидві губи зубами й утримувати в такому положенні 5-10 секунд. «Рибка» – ввібрати щоки всередину, щоб губи утворили бантик і в такому положенні змикати верхню і нижню губи. Для рухливості і гнучкості язика: «Лопатка» – рот напіввідкритий; широкий, розслаблений язик утримувати на нижній губі до 5-10 секунд. «Голочка» – рот напіввідкритий; гострий, напружений язик утримувати у витягнутому положенні до 5-10 секунд. «Гойдалка» – рот напіввідкритий; висунути язик і почергово тягнути до носа та до підборіддя 5-7 раз. «Чашечка» – рот напіввідкритий; висунути широкий язик на нижню губу, прогнути його, утворивши форму чашечки, утримувати в такому положенні 5-7 секунд. «Смачне варення» – рот напіввідкритий; кінчиком язика повільно облизати верхню й нижню губи в обох напрямках по 5 раз. «Коник» – клацати язиком при широко відкритому роті.

09:54 23.01.2025

Відбулася робоча нарада з керівниками інклюзивно-ресурсних центрів області

Про зміни, що сприятимуть підвищенню якості роботи інклюзивно-ресурсних центрів та поліпшать надання послуг дітям з особливими освітніми потребами, їхнім родинам й освітянам, які працюють з дітьми з ООП, сьогодні, 16 січня  2025 року, йшлося на робочій нараді з директорами інклюзивно-ресурсних центрів області та фахівцями ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, проведеній  департаментом освіти і науки, молоді та спорту обласної державної   адміністрації – обласної військової адміністрації спільно  Комунальною установою „Організаційно-методичний центр освіти”  Закарпатської обласної ради. Директор департаменту Мар’яна Марусинець наголосила на важливій ролі інклюзивно-ресурсних центрів у забезпеченні безбар’єрності освіти, взаємодії з місцевими органами виконавчої влади і закладами освіти з питань організації інклюзивного навчання та наданні фахової психолого-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу. Методист Комунальної установи Наталія Бокоч звернула увагу учасників, зокрема,  на зміни у веденні документації ІРЦ та поданні річного звіту, що затверджені  постановою Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2024 року № 1491 „Про внесення змін до Положення про інклюзивно-ресурсний центр”. В.о. директора  Комунальної установи Андріанна Лукач зазначила,  що відповідно до планів роботи департаменту  та Комунальної установи у поточному році заплановано  вивчення діяльності  ІРЦ та ознайомила учасників наради з порядком його проведення. У ході зустрічі також було обговорено взаємодію Комунальної установи „Організаційно-методичний центр освіти” Закарпатської обласної ради та  інклюзивно-ресурсних центрів з питань організації діяльності інклюзивно-ресурсних центрів. Слід нагадати, що нині в області функціонує вже 34 ІРЦ та робота щодо розширення їх мережі продовжується.

17:11 16.01.2025

Втручаємось у проблему, щоб вона не втрутилася у нашу сім’ю

Інколи розвиток дитини сигналізує «червоні прапорці» - ознаки можливої затримки чи інші проблеми. Батьки, маючи сумніви щодо розвитку малюка, самостійно можуть визначити ці сигнали у різних сферах розвитку, відповідно до віку дитини

10:19 16.01.2025

Засідання КППС в Солотвинському ЗДО №1

Основна ідея інклюзивної освіти - від інтегрування у дошкільному закладі до інтегрування у суспільство. На засідання команди психолого-педагогічного супроводу в Солотвинський ЗДО №1 були запрошені фахівці «Інклюзивно-ресурсного центру» Солотвинської селищної ради, які є членами команди супроводу даного закладу - Білецький Ч.Д., Губата М.С., Йовдій Т.Ю. Під час моніторингу динаміки розвитку дітей з ООП було встановлено чинники, що зумовили відповідний рівень досягнення індивідуальних очікуваних результатів, визначених у ІПР. Дякуємо команді супроводу за пророблену роботу в І семестрі 2024-2025 н.р. Разом до Перемоги!

12:40 20.12.2024

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень